Relacja z marcowej edycji Akademii Marketingu

5
Kwi

Relacja z Akademii Marketingu: Sztuczna inteligencja w biznesie

Akademia Marketingu dobiegła końca, czas więc na podsumowanie. Przede wszystkim bardzo dziękujemy za liczne przybycie. Mamy nadzieję, że skorzystaliście z wiedzy i doświadczenia naszych Prelegentów. Było nam bardzo miło gościć doskonałych Ekspertów z dziedziny sztucznej inteligencji i marketingu.

W pierwszej odsłonie konferencji Akademia Marketingu wzięło udział 11 specjalistów oraz ponad 100 uczestników. Rozmawialiśmy o sztucznej inteligencji w biznesie, czyli o tym, jak wykorzystać potencjał technologiczny, a nawet „wyprowadzić” człowieka z działań marketingowych.
Uczestników powitał pomysłodawca Akademii Marketingu – Grzegorz Miłkowski, który reprezentował równocześnie głównego organizatora konferencji, czyli Agencję ContentHouse. W swoim wstępie posłużył się danymi na temat wdrożeń AI w firmach i marketingu. Pokreślił, że wiele osób ma pewne obawy odnośnie takich rozwiązań. Wynikają one z ewentualnych zwolnień pracowników zastępowanych przez maszyny. Dlatego też konferencja miała na celu pokazanie sposobów na wdrożenie AI mogące nam pomóc, bez szkody dla ludzi, ale z korzyściami dla naszego biznesu. Tego rodzaju możliwości pozwalają jeszcze lepiej dopasowywać oferty do potrzeb klientów, a co za tym idzie – zwiększyć sprzedaż.

akademiamarkeritngu-notatnik

Wystąpienia prelegentów rozpoczął Tomasz Wesołowski, twórca Edwarda – inteligentnego doradcy dla działów sprzedaży. Zapewniał, że tego typu asystenci, mają znaczący wpływ na nasze życie, na przykład dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji nie tylko pomogą w zaplanowaniu czasu, ale również, wykorzystują ją do prowadzenia biznesu. Pokazał na znanych już szerszemu odbiorcy przykładach, jak internetowe boty umożliwiają dotarcie do konsumentów. Ponadto wytłumaczył wpływ jaki rozwój AI wywiera na komunikację.

Tomasz_Wesołowski_Akademia Marketingu

Wojciech Ptak, CTO FreshMail, przekonywał natomiast, że należy zbierać dane oraz je regularnie raportować. Ponadto przypomniał, że kultura firmy stanowi podstawę wdrażania w niej nowych technologii. Słuchaczy zaskoczyły słowa, że najgorszym z możliwych rozwiązań jest to, gdy dane są praktycznie własnością IT, a nie całej firmy. Dlatego też tak ważne okazuje się zapewnienie w kulturze pracy z danymi tego, aby wszyscy mieli do nich swobodny dostęp. Ptak wyjaśnił również, że nie ma gotowych przepisów, które zagwarantują właściwe rozwiązania, dlatego należy ciągle podejmować nowe próby we wdrażaniu sztucznej inteligencji.

11akademiamarketingu_sztucznainteligencja

O inteligentnych biurowcach opowiedział natomiast Mateusz Banaś, Dyrektor Centrum Systemów Bezpieczeństwa w Unicard. Jest to doskonałe rozwiązanie dla firm, ponieważ, jak zapewniał 80% pracodawców zauważyło spadek rotacji pracowników po przeniesieniu swojej działalności do inteligentnych budynków. Zakończeniem było również fakt, że aż o 3% wzrosła efektywność, gdy każdy mógł dostosować do własnych potrzeb temperaturę w pomieszczeniu. Wydaje się to niewiele, ale w odpowiedniej skali, tak prosta rzecz przekłada się na wymierne zyski dla firmy. Banaś zapewniał również o wyjątkowych możliwościach nowoczesnych budynków, które potrafią wykrywać niebezpieczeństwo, rozpoznawać twarze, a także reagować na czynniki zewnętrzne.

31akademiamarketingu_sztucznainteligencja

Kolejnym prelegent – Łukasz Kosuniak, B2B Marketing Manager Samsung Electronics Polska – opowiedział o automatyzacji marketingu. Przede wszystkim pokazał, że nie polega ona na tym, aby było „łatwiej i szybciej”, ale jest po to, żeby było „lepiej i skuteczniej”. Jest to doskonały zestaw narzędzi, który pozwala na identyfikację oraz spersonalizowaną komunikację z potencjalnymi klientami. Wyjaśnił, że dzięki nim istnieje możliwość tworzenia kampanii dostosowanych do specyfiki i tempa informacji pozyskiwanych przez klientów.

Łukasz_Kosuniak_Akademia Marektingu

Michał Zajdel, Digital R&D Director Kantar Millward Brown, odniósł się do generacji X, Y oraz Z. Jego założeniem było pokazanie, w jaki sposób dani użytkownicy korzystają z technologii i konsumują treści. Poznaliśmy wnikliwą analizę tych trzech typów, z określeniem, jakiego rodzaju materiały są dla nich najbardziej przekonujące. Dzięki temu możemy jeszcze lepiej spersonalizować prowadzone działania. Korzystając z tej wiedzy, potrafimy tworzyć nowe formy angażujące użytkowników na dłużej niż kilka sekund.

13akademiamarketingu_sztucznainteligencja

Na temat sztucznej inteligencji, która może realnie zastąpić człowieka podczas działań reklamowych w Google mówił Krzysztof Marzec, Dyrektor Zarządzający DevaGroup. Starał się przewidzieć, czego możemy spodziewać się w najbliższej przyszłości. Pokazał też, że automatyzacja jest bardzo istota. Uczestnicy mieli możliwość zaobserwowania szeregu konkretnych rozwiązań wykorzystujących AI działaniach marketingowych.

Krzysztof_Marzec_Akademia Marektingu

Magdalena Stuss, Adiunkt w Instytucie Ekonomii, Finansów i Zarządzania Uniwersytetu Jagiellońskiego, opowiedziała natomiast o współczesnych wyzwaniach zarządzania zasobami ludzkimi. Przedstawiła również, jakie są dzisiaj stosunki w relacji człowiek – maszyna.

14akademiamarketingu_sztucznainteligencja

Filip Franczak, UX Designer Contactis Group, mówił o projektowaniu interakcji w dobie sztucznej inteligencji. Podkreślał przede wszystkim, że interfejsy muszą budować zaufanie do programów. Wynika to z faktu, iż użytkownicy nie zawsze rozumieją, co się wydarzyło. Należy więc zwrócić szczególną uwagę na konsumentów. Przedstawił również złotą zasadę, która mówi, że w tym wypadku dewizą powinno być „im mniej opcji tym lepiej”.

15akademiamarketingu_sztucznainteligencja

Sebastian Lagemann, CTO & CO-FOUNDER Reality Games, opowiedział o wykorzystaniu sztucznej inteligencji w grach. Najistotniejsze w tym zagadnieniu jest fakt dostosowana AI do doświadczenia każdego z użytkowników. Programy są tworzone w oparciu o big data, dzięki czemu ich zawartość oparta jest o dane ze świata realnego. Zadanie sztucznej inteligencji w tym wypadku polega natomiast na ich zoptymalizowaniu. Ciekawostką dla uczestników okazała się gra inspirowana rzeczywistością, w której mamy możliwość nabycia posiadłości dostępnych w naszej okolicy.16akademiamarketingu_sztucznainteligencja

W kolejnej prezentacji Wojciech Florczyk, CEO New Amsterdam, przekonywał, że już wkrótce zmieni się nasze wyobrażenie na temat sklepów, które z tradycyjnych form, przeobrażą się w aplikacje. Dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji sklepy przyszłości będą mogły spersonalizować ofertę dla danego klienta, np. proponując produkty dobrane według jego preferencji. Ponadto zostanie znacznie ułatwiony system zamawiania oraz magazynowania towarów. Wszystkie te funkcje, nie są jednak możliwe bez umiejętnego zbierania danych.17akademiamarketingu_sztucznainteligencja

Łukasz Dragosz, Owner & Business Developer AdAstra Agency, kontynuował temat galerii handlowych. Przedstawił rozwiązania wdrażane obecnie, także w Polsce, takie jak automatyzacja procesów, zarówno w marketingu, jak i obsłudze galerii handlowych. Tym samym pokazał możliwości praktyczne, które mogą w przyszłości zostać zastosowane w każdej firmie. Dragosz nieco ostudził emocje związane ze sztuczną inteligencją, mówiąc, że w przypadku polskich firm, jeszcze długa droga przed rozpoczęciem wdrażań AI. Jako ostatni prelegent, postarał się również odpowiedzieć na pytanie zadane w temacie konferencji – czy maszyny przejmą komunikację biznesową? Wyjaśnił, dlaczego jednoznaczne stwierdzenie jest w tym wypadku wyjątkowo trudne.

Łukasz_Dragosz_Akademia Marektingu

Podczas Akademii Marketingu poruszone zostały wszystkie najistotniejsze kwestie odnośnie wykorzystania sztucznej inteligenci w procesach biznesowych. Dodatkowo prelegenci wielokrotnie podkreślali, jak istotne jest zbieranie danych. Nie brakowało również przykładów, wdrożeń AI realizowanych współcześnie. Wierzymy, że temat pierwszej odsłony Akademii Marketingu oraz wystąpienia prelegentów stały się inspiracją dla właścicieli firm oraz osobom odpowiedzialnym za rozwój przedsiębiorstw.

Zobacz galerię z konferencji!

Podaj dalejShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Leave a Reply

Jeśli złożysz zamówienie w ciągu

:

oraz zapłacisz przez PayU, otrzymasz dodatkowy rabat w wysokości 5%.

Podaj dalejShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn