Akademia Marketingu

Jesteśmy praktykami marketingu i dzielimy się z Tobą swoją wiedzą.
12
Lis

Andrzej Bieda tłumaczy, jak w pełni wykorzystać możliwości strony docelowej

To właśnie tam dochodzi do najważniejszej konwersji, czyli pozyskania leada. By landing page działał skutecznie, musi być dobrze zoptymalizowany i spersonalizowany – tłumaczy Andrzej Bieda, Head of Growth w Landingi. Już 4 grudnia będziecie mogli po posłuchać podczas Akademii Marketingu!

Z tego artykułu dowiesz się, jak przygotować skuteczny landing page, a także:

  • jakie rozwiązania na landing page’ach są najczęstsze?
  • czym jest content upgrade w kontekście LP?
  • jaka będzie przyszłość stron docelowych?

Od czego zacząć? 5 cech skutecznego landing page’a!

Ważne jest, aby strona docelowa:

  1. ładowała się szybko i działała bez zarzutu,
  2. była utrzymana w kontekście źródła ruchu, z którego wszedł odbiorca,
  3. komunikowała wartości wynikające ze skorzystania z oferowanego produktu lub usługi,
  4. miała tylko jeden cel,
  5. skupiała całą uwagę użytkownika właśnie na tym jednym celu. 

Jeśli Twój LP spełni tych 5 warunków, osiągniesz solidną podstawę do zwiększenia współczynnika konwersji. To jednak nie wszystko. Na co jeszcze warto zwrócić uwagę?

Personalizacja treści na LP i jej wpływ na konwersję

Personalizacja ma znaczący wpływ na konwersję. W końcu dzięki dopasowanej do potrzeb treści użytkownicy czują się wyjątkowo. Jako konsumenci są przekonani, że to, co dana firma im proponuje, jest skrojone na miarę ich potrzeb. Przykład z życia wzięty – kto z pijących popularny napój gazowany nie sięgnął chętniej po butelkę z czerwoną etykietą, na której widniało jego imię lub określenie „Mistrz”? 😏

Podobnie jest w przypadku kampanii internetowych. Bardzo ważny jest kontekst, w jakim ktoś „przyszedł” na Twój landing page. A im więcej wiesz na temat tego użytkownika, tym lepszą treść i doświadczenia jesteś w stanie mu zaserwować.

Rozwiązania na stronach docelowych – jakie są najczęstsze?

Na większości landing page’y* dominuje szeroko pojęte zbieranie danych kontaktowych przez formularz, czyli generowanie leadów. Zdarzają się również landingi bez formularza, gdzie akcją do wykonania jest przejście na kolejną stronę. Wśród stron z formularzem popularne są te, które:

  • rejestrują osoby chętne do wzięcia udziału w jakimś wydarzeniu online lub na żywo,
  • dystrybuują content (video, ebooki, kursy) w zamian za pozostawienie danych kontaktowych,
  • dystrybuują rabaty, udzielane po dołączeniu przez użytkownika do bazy newsletterowej.

Czy można w jakiś sposób podnieść skuteczność landingów wykorzystujących takie rozwiązania? Można. Służy do tego właśnie content upgrade.

Co to jest content upgrade i jakie ma znaczenie w kontekście landing page’y?

Content upgrade to dodatkowa treść, a zarazem wartość, jaką możesz zaproponować użytkownikowi przy okazji serwowania mu contentu, po który przyszedł początkowo. Jak to zrobić?

Na przykład, publikując artykuł na temat skuteczności landing page’y, możesz zaproponować content upgrade w postaci checklisty z elementami, jakie powinny znaleźć się na dobrze przygotowanym LP. Oczywiście taki PDF ktoś może pobrać, jeśli zostawi swoje dane kontaktowe. Jest to sytuacja win-win, ponieważ odbiorca otrzymuje dodatkową wartość, a Ty – leada potencjalnie zainteresowanego tematem, w którym się specjalizujesz.

Czy landing page to długoterminowe rozwiązanie?

Można się zastanawiać, czy landing page jest skutecznym rozwiązaniem w perspektywie długofalowej, skoro skupia się na jednym celu. Tym bardziej, że z roku na rok obserwujemy, jak kurczy się czas, który użytkownicy poświęcają na przeglądanie stron internetowych. Coraz częściej odwiedzają za to platformy społecznościowe, sprzedażowe.

Ponadto z roku na rok spada głębokość wizyty, czyli liczba podstron, jakie użytkownicy odwiedzają w ramach sesji na stronie czy w serwisie. Coraz trudniej jest się skupić i przejść przez gąszcz informacji, którymi są przytłoczeni. To pokazuje, jak istotne jest zdobycie uwagi odbiorcy w jak najkrótszym czasie, na tej pierwszej stronie, na którą trafia. Od tego jest właśnie landing page. 

To nie oznacza końca typowych stron internetowych, bardzo dobrze sprawdzających się na przykład w działaniach SEO. To na nich głównie skupia się Google i to, jak użytkownicy trafiają na wyszukiwane treści. Co prawda najpopularniejsza wyszukiwarka próbuje w większym stopniu zatrzymać użytkownika po swojej stronie za pomocą różnego rodzaju snippetów, ale zanim znacząco zminimalizuje odsyłanie ich na inne strony, może minąć trochę czasu.

Podaj dalejShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn