10 mar 2020
13:15 - 14:45

Google Analytics: Analityka i mierzenie efektów w content marketingu #2

Krok 3. Analiza odbiorców i ich zachowania na stronie

Google Analytics dostarcza informacji ilościowych o użytkownikach witryny i ich zachowaniach na stronie. Podczas szkolenia wspólnie przejdziemy przez najważniejsze raporty, z których dowiesz się między innymi:

  • kim są Twoi czytelnicy i w jaki sposób konsumują treści, które tworzysz
  • skąd pochodzą, z jakich urządzeń korzystają oraz ile czasu spędzają na stronie
  • w jaki sposób wchodzą w interakcje z witryną – jak wykorzystać mechanizm zdarzeń do poprawienia jakości zbieranych danych o czytelnikach

Krok 4. Pozyskanie ruchu i analiza treści na stronie

Działania content marketingowe obejmują wiele kanałów – social media, e-mail czy płatne reklamy w Google. Czy można sprawdzić, które z nich dostarczają najbardziej wartościowych czytelników oraz które treści są najbardziej angażujące? Oczywiście, że tak – dlatego:

  • poznasz, które źródła generują ruch na stronę oraz jak możesz samemu grupować je na potrzeby analizy danych
  • dowiesz się, w jaki sposób poprawnie uporządkować tagowanie ruchu (UTM) tak, aby jak najdokładniej przeanalizować ruch przychodzący na stronie
  • sprawdzisz które treści i sekcje strony są najczęściej wyświetlane i poznasz metody zaawansowanego grupowania treści i analizowania danych w niestandardowych wymiarach takich jak autor, kategoria czy pora dnia

Ciąg dalszy nastąpi po przerwie na kawę i regeneracje: CZYTAJ DALEJ >>>

Podaj dalejShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn