Google Analytics: Analityka i mierzenie efektów w content marketingu #2
Krok 3. Analiza odbiorców i ich zachowania na stronie
Google Analytics dostarcza informacji ilościowych o użytkownikach witryny i ich zachowaniach na stronie. Podczas szkolenia wspólnie przejdziemy przez najważniejsze raporty, z których dowiesz się między innymi:
- kim są Twoi czytelnicy i w jaki sposób konsumują treści, które tworzysz
- skąd pochodzą, z jakich urządzeń korzystają oraz ile czasu spędzają na stronie
- w jaki sposób wchodzą w interakcje z witryną – jak wykorzystać mechanizm zdarzeń do poprawienia jakości zbieranych danych o czytelnikach
Krok 4. Pozyskanie ruchu i analiza treści na stronie
Działania content marketingowe obejmują wiele kanałów – social media, e-mail czy płatne reklamy w Google. Czy można sprawdzić, które z nich dostarczają najbardziej wartościowych czytelników oraz które treści są najbardziej angażujące? Oczywiście, że tak – dlatego:
- poznasz, które źródła generują ruch na stronę oraz jak możesz samemu grupować je na potrzeby analizy danych
- dowiesz się, w jaki sposób poprawnie uporządkować tagowanie ruchu (UTM) tak, aby jak najdokładniej przeanalizować ruch przychodzący na stronie
- sprawdzisz które treści i sekcje strony są najczęściej wyświetlane i poznasz metody zaawansowanego grupowania treści i analizowania danych w niestandardowych wymiarach takich jak autor, kategoria czy pora dnia
Ciąg dalszy nastąpi po przerwie na kawę i regeneracje: CZYTAJ DALEJ >>>