Adrian Martinez
05 gru 2019
10:00 - 12: 00

(Z)mierz ten content! Czyli jak wykorzystać Google Analytics w content marketingu?

Jakie źródła pozyskania ruchu przyprowadzają najbardziej zaangażowanych czytelników? Które treści przyczyniają się do sprzedaży lub generowania leadów? Kim jest mój czytelnik, jak się zachowuje i w jaki sposób konsumuje treść?

Jeżeli szukasz odpowiedzi na co najmniej jedno z powyższych pytań – świetnie trafiłeś! Google Analytics to narzędzie, które pozwoli Ci zmierzyć efekty prowadzonych działań content marketingowych. Podczas praktycznego warsztatu dowiesz się jak poprawnie skonfigurować narzędzie i w jaki sposób zbierać wartościowe dane, które wykorzystasz do poprawy efektywności Twoich treści. Poznasz najważniejsze raporty, wymiary i metryki oraz zaawansowane możliwości Google Analytics, które pozwolą Ci wycisnąć więcej z danych, które zbierasz.

Z warsztatów dowiesz się m.in.:

  • jak zaplanować strategię mierzenia efektów content marketingu
  • jak zbierać poprawne, ale przede wszystkim wartościowe dane
  • w jaki sposób poprawnie rozumieć i interpretować znaczenie kluczowych dla content managera wskaźników w Google Analytics
  • w jaki sposób analizować i przedstawiać skuteczność publikowanych treści

Poziom zaawansowania:

Uczestnik powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu Google Analytics (znajomość interfejsu narzędzia, wymiarów i metryk). Dodatkowym plusem będzie posiadanie własnego konta Google Analytics połączonego z serwisem contentowym, dzięki czemu każdy z uczestników przykłady i ćwiczenia będzie mógł zobaczyć na własnych danych.
Podaj dalejShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn