Jak skutecznie wdrożyć technologię Marketing Automation w firmie B2B lub aplikacji SaaS
3 czerwca 2020
Dobre wdrożenie technologii Marketing Automation może przynieść niesamowite korzyści dla biznesu – zwiększyć konwersję, poprawić sprzedaż oraz zwiększyć satysfakcję klientów z naszych usług. Niestety, sam dobór odpowiedniej technologii Marketing Automation nie wystarczy. Trzeba dokładnie określić jakie cele biznesowe chcemy osiągnąć, w jaki sposób będziemy mierzyć stopień ich realizacji oraz rozłożyć proces wdrożenia systemu na poszczególne etapy.
W trakcie szkolenia przejdziemy zarówno przez szczegóły (i pułapki!) implementacji technicznej, jak i odpowiednie ustrukturyzowanie procesów biznesowych. W drugiej połowie spotkania skupimy się na zasadach i najlepszych praktykach, które warto mieć na uwadze podczas tworzenia ścieżek automatyzacji. Przyjrzymy się też przykładom efektywnego wykorzystania różnych funkcji systemów Marketing Automation przez firmy B2B i SaaS.
Poziom zaawansowania
Średnio zaawansowany
Wymagania wstępne
Przydatne mogą okazać się umiejętności obsługi Google Tag Managera, ale nie są one niezbędne
Czas trwania
Trwa 7 godzin, w tym 1-godzinna przerwa
Po e-szkoleniu będziesz wiedzieć:
jak przygotować się do wdrożenia technologii Marketing Automation w swojej firmie
jak projektować automatyzacje pozyskujące leady, oraz pozyskasz umiejętności w jaki sposób automatyzować inne procesy biznesowe związane z marketingiem i sprzedażą
jak wdrażać system od strony technicznej
umiejętności jak wyKorzystać dane o użytkownikach i ich zachowaniu do bardziej dopasowanej i mocno spersonalizowanej komunikacji na każdym etapie ścieżki klienta (Customer journey)
Program e-szkolenia
9:00 -10:30 Część I
1. Biznesowe przygotowanie do wdrożenia Marketing Automation
Po wprowadzeniu do automatyzacji marketingu, zajmiemy się procesem planowania wdrożenia systemu Marketing Automation w firmie. Podczas części pierwszej szkolenia skupimy się na poniższych kwestiach:
czym jest Marketing Automation,
jakie procesy można zautomatyzować w zakresie marketingu, sprzedaży i wsparcia klienta,
jak różni się wykorzystanie automatyzacji przy różnych modelach biznesowych,
jak poprawnie zaplanować wdrożenie systemu do automatyzacji marketingu.
10:30 - 10:45 Przerwa
10:45 - 12:30 Część II
2. Implementacja techniczna
Kluczem do czerpania wymiernych korzyści biznesowych z wykorzystania systemu Marketing Automation jest jego poprawne wdrożenie. O jakich kwestiach pamiętać? Czego unikać? Ta część spotkania będzie pokrywała:
prezentację systemu User.com (demo aplikacji),
przegląd możliwości integracji danych i śledzenia (Google Tag Manager, Zapier, REST API),
instalację skryptu za pomocą GTM,
omówienie najczęstszych błędów popełnianych przy instalacji,
strukturę danych na temat użytkowników i ich aktywności,
omówienie specyfiki różnych kanałów komunikacji i wiążących się z nimi kwestii technologicznych (dostarczalność, konfiguracja, integracje).
12:30 - 13: 30 Przerwa
13:30 - 15:00 Część III
3. Najlepsze praktyki
Zazwyczaj osiągnięcie danego celu biznesowego powiązanego z automatyzacją marketingu można osiągnąć na kilka różnych sposobów. Jak jednak wybrać ten najbardziej optymalny? W części trzeciej skupimy się na najlepszych praktykach tworzenia automatyzacji służących do:
generowania leadów (pop-up, czatbot, zaczepki na czacie, formularze call back),
lead nurturingu, lead scoringu oraz automatycznej i półautomatycznej kwalifikacji.
15:00 - 15: 15 Przerwa
15:15 - 16:30 Część IV
4. Przykłady zastosowania Marketing Automation w praktyce
W ostatniej części szkolenia przyjrzymy się bardziej rozbudowanym przykładom zastosowania systemów do automatyzacji marketingu w biznesie. Omówimy następujące case studies:
zautomatyzowany onboarding dla aplikacji SaaS (kampanie edukacyjne, zarządzanie pracą zespołu obsługi klienta z wykorzystaniem modułu CRM),
usprawnienia pracy działu sprzedaży (CRM, elementy Sales Automation),
reaktywacji / odzyskania utraconych klientów,
stworzenia systemu powiadomień dla handlowców.
Chcesz wziąć udział w e-szkoleniu ?
Napisz do nas na: [email protected]
Zastanawiasz się czy program e-szkolenia jest skierowane do Ciebie i odpowiada Twoim potrzebom? Zobacz nagranie webinaru „Personalizacja w Marketing Automation”, przeprowadzonego przez Mike’a, i sprawdź, czy nadajecie na tych samych falach!