E-SZKOLENIE

Jak skutecznie wdrożyć technologię Marketing Automation w firmie B2B lub aplikacji SaaS

3 czerwca 2020

Dobre wdrożenie technologii Marketing Automation może przynieść niesamowite korzyści dla biznesu – zwiększyć konwersję, poprawić sprzedaż oraz zwiększyć satysfakcję klientów z naszych usług. Niestety, sam dobór odpowiedniej technologii Marketing Automation nie wystarczy. Trzeba dokładnie określić jakie cele biznesowe chcemy osiągnąć, w jaki sposób będziemy mierzyć stopień ich realizacji oraz rozłożyć proces wdrożenia systemu na poszczególne etapy.

W trakcie szkolenia przejdziemy zarówno przez szczegóły (i pułapki!) implementacji technicznej, jak i odpowiednie ustrukturyzowanie procesów biznesowych. W drugiej połowie spotkania skupimy się na zasadach i najlepszych praktykach, które warto mieć na uwadze podczas tworzenia ścieżek automatyzacji. Przyjrzymy się też przykładom efektywnego wykorzystania różnych funkcji systemów Marketing Automation przez firmy B2B i SaaS.

Poziom zaawansowania

Średnio zaawansowany

Wymagania wstępne

Przydatne mogą okazać się umiejętności obsługi Google Tag Managera, ale nie są one niezbędne

Czas
trwania

Trwa 7 godzin, w tym 1-godzinna przerwa

Po e-szkoleniu będziesz wiedzieć:

jak przygotować się do wdrożenia technologii Marketing Automation w swojej firmie

jak projektować automatyzacje pozyskujące leady, oraz pozyskasz umiejętności w jaki sposób automatyzować inne procesy biznesowe związane z marketingiem i sprzedażą

jak wdrażać system od strony technicznej

umiejętności jak wyKorzystać dane o użytkownikach i ich zachowaniu do bardziej dopasowanej i mocno spersonalizowanej komunikacji na każdym etapie ścieżki klienta (Customer journey)

Program e-szkolenia

9:00 -10:30 Część I

1. Biznesowe przygotowanie do wdrożenia Marketing Automation

Po wprowadzeniu do automatyzacji marketingu, zajmiemy się procesem planowania wdrożenia systemu Marketing Automation w firmie. Podczas części pierwszej szkolenia skupimy się na poniższych kwestiach:

  • czym jest Marketing Automation,

  • jakie procesy można zautomatyzować w zakresie marketingu, sprzedaży i wsparcia klienta,

  • jak różni się wykorzystanie automatyzacji przy różnych modelach biznesowych,

  • jak poprawnie zaplanować wdrożenie systemu do automatyzacji marketingu.

10:30 - 10:45 Przerwa

10:45 - 12:30 Część II

2. Implementacja techniczna

Kluczem do czerpania wymiernych korzyści biznesowych z wykorzystania systemu Marketing Automation jest jego poprawne wdrożenie. O jakich kwestiach pamiętać? Czego unikać? Ta część spotkania będzie pokrywała:

  • prezentację systemu User.com (demo aplikacji),

  • przegląd możliwości integracji danych i śledzenia (Google Tag Manager, Zapier, REST API),

  • instalację skryptu za pomocą GTM,

  • omówienie najczęstszych błędów popełnianych przy instalacji,

  • strukturę danych na temat użytkowników i ich aktywności,

  • omówienie specyfiki różnych kanałów komunikacji i wiążących się z nimi kwestii technologicznych (dostarczalność, konfiguracja, integracje).

12:30 - 13: 30 Przerwa

13:30 - 15:00 Część III

3. Najlepsze praktyki

Zazwyczaj osiągnięcie danego celu biznesowego powiązanego z automatyzacją marketingu można osiągnąć na kilka różnych sposobów. Jak jednak wybrać ten najbardziej optymalny? W części trzeciej skupimy się na najlepszych praktykach tworzenia automatyzacji służących do:

  • generowania leadów (pop-up, czatbot, zaczepki na czacie, formularze call back),

  • lead nurturingu, lead scoringu oraz automatycznej i półautomatycznej kwalifikacji.

15:00 - 15: 15 Przerwa

15:15 - 16:30 Część IV

4. Przykłady zastosowania Marketing Automation w praktyce

W ostatniej części szkolenia przyjrzymy się bardziej rozbudowanym przykładom zastosowania systemów do automatyzacji marketingu w biznesie. Omówimy następujące case studies:

  • zautomatyzowany onboarding dla aplikacji SaaS (kampanie edukacyjne, zarządzanie pracą zespołu obsługi klienta z wykorzystaniem modułu CRM),

  • usprawnienia pracy działu sprzedaży (CRM, elementy Sales Automation),

  • reaktywacji / odzyskania utraconych klientów,

  • stworzenia systemu powiadomień dla handlowców.

Chcesz wziąć udział w e-szkoleniu ?
Napisz do nas na: [email protected]

Prowadzący

Mike Korba

CCO User

Czy e-szkolenie jest dla Ciebie?

Zastanawiasz się czy program e-szkolenia jest skierowane do Ciebie i odpowiada Twoim potrzebom? Zobacz nagranie webinaru „Personalizacja w Marketing Automation”, przeprowadzonego przez Mike’a, i sprawdź, czy nadajecie na tych samych falach!

 

Weź udział w e-szkoleniu

Cena: 299 zł netto

Chcesz wziąć udział w e-szkoleniu ?
Napisz do nas na: [email protected]

Patroni wydarzenia

  • Izba Gospodarki Elektronicznej Akademia Marketingu social media to nowa telewizja
  • logo_CrossWeb

Masz pytania? Skontaktuj się z nami!

Justyna Szmidt
Events & Customer Education Specialist
Gabriela Wolak
Business Growth Manager
Michał Grzebyk
Head of PR & Content Marketing

Masz pytania? Użyj poniższego formularza.

Podaj imię (wymagane)

Podaj e-mail (wymagane)

Twoja wiadomość