Roboty czy użytkownicy. Dla kogo piszemy treści?
Zazwyczaj wygląda to tak: chwytasz telefon, by coś wyguglać. Jaką żarówkę kupić? Kiedy skończy się remont Krakowskiej? Czy jutro jest niedziela handlowa? I dowiadujesz się, że dobra żarówka to odpowiednia żarówka, remont Krakowskiej się przedłuża (thank you, Captain Obvious!), a przy niedzielach niehandlowych… cóż, tu od razu dostaniesz kalendarz na cały rok.
Też tak mieliśmy. I zastanawialiśmy się, jak to możliwe, że w internecie wciąż można znaleźć dziesiątki artykułów na ten sam temat, a tak mało precyzyjnych odpowiedzi. I to mimo kolejnych update’ów Google’a! Czy wymagania algorytmów mijają się z potrzebami użytkowników? Czy musimy wybierać między optymalizacją pod SEO a merytoryczną, poprawną stylistycznie treścią? Czy możemy mieć albo dobry tekst, albo stronę, która się wysoko pozycjonuje? Weźmiemy na warsztat treści w internecie i pokażemy, że teksty zgodne z potrzebami użytkownika, pisane pod SEO i satysfakcjonujące redaktora to nie oddzielne projekty, a zgrane trio.
Z prelekcji dowiesz się m.in.:
- czy istnieje wzór na tekst doskonały,
- czym charakteryzuje się dobry artykuł,
- jaki wpływ na pracę copywritera mają update’y Google’a,
- jak analizować zachowanie swoich użytkowników, by znaleźć pomysły na content,
- jakie znaczenie w procesie publikacji ma przygotowanie polityki redakcyjnej,
- dlaczego ważny jest nie tylko sam tekst, ale też kontekst, w którym go umieszczasz.