Sylwia Paszyna

Content Executive ContentHouse

BIO

Od lat pracuje na zaawansowanym poziomie z tekstem. Analizuje treści, dba o poprawność językową i współtworzy strategie contentowe. Zajmowała się pozycjonowaniem i optymalizacją stron, obecnie dużo pisze i sprawdza to, co napisali inni – tak by jeszcze inni chcieli to czytać. Współpracuje jako korektorka z ogólnopolskimi wydawnictwami. Interesuje się tym, jak język komunikacji w internecie wpływa na współczesną polszczyznę. Wśród najczęściej wyszukiwanych fraz szuka wskazówek co do tego, które z reguł słownikowych wkrótce przestaną obowiązywać.

Pracowała m.in. dla: Bosch AGD, BUMY, Forum Marketingu Zintegrowanego, Ceneo.pl, Miloni, 3D Bin Packing, Fabryk Mebli „FORTE”, Znaku, Wydawnictwa Czarnego i Zielonej Sowy.

Temat wystąpienia: Roboty czy użytkownicy. Dla kogo piszemy treści?

Zazwyczaj wygląda to tak: chwytasz telefon, by coś wyguglać. Jaką żarówkę kupić? Kiedy skończy się remont Krakowskiej? Czy jutro jest niedziela handlowa? I dowiadujesz się, że dobra żarówka to odpowiednia żarówka, remont Krakowskiej się przedłuża (thank you, Captain Obvious!), a przy niedzielach niehandlowych… cóż, tu od razu dostaniesz kalendarz na cały rok.

Też tak miałam. I zastanawiałam się, jak to możliwe, że w internecie wciąż można znaleźć dziesiątki artykułów na ten sam temat, a tak mało precyzyjnych odpowiedzi. I to mimo kolejnych update’ów Google’a! Czy wymagania algorytmów mijają się z potrzebami użytkowników? Czy musimy wybierać między optymalizacją pod SEO a merytoryczną, poprawną stylistycznie treścią? Czy możemy mieć albo dobry tekst, albo stronę, która się wysoko pozycjonuje? Wraz z Michałem Grzebykiem weźmiemy na warsztat treści w internecie i pokażemy, że teksty zgodne z potrzebami użytkownika, pisane pod SEO i satysfakcjonujące redaktora to nie oddzielne projekty, a zgrane trio.

Z prelekcji dowiesz się m.in.:

  • czy istnieje wzór na tekst doskonały,
  • czym charakteryzuje się dobry artykuł,
  • jaki wpływ na pracę copywritera mają update’y Google’a,
  • jak analizować zachowanie swoich użytkowników, by znaleźć pomysły na content,
  • jakie znaczenie w procesie publikacji ma przygotowanie polityki redakcyjnej,
  • dlaczego ważny jest nie tylko sam tekst, ale też kontekst, w którym go umieszczasz.

 

Podaj dalejShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Godzina prelekcji Sylwia Paszyna