Akademia Marketingu

Jesteśmy praktykami marketingu i dzielimy się z Tobą swoją wiedzą.
10
gru

To już czwarty raz! (Z)mierzyliśmy się z Akademią Marketingu!

Koniec zjazdu, semestr zakończony – mamy kolejnych absolwentów! Czwarta edycja Akademii Marketingu, organizowana przez agencję ContentHouse, w zgodnym odbiorze prelegentów i uczestników, zakończyła się dużym sukcesem. Początkiem grudnia 2019 roku, w gronie niezwykłych ekspertów rozmawialiśmy o mierzalności content marketingu. 

Czwarta edycja Akademii Marketingu stała się największym dotąd ukłonem w kierunku dziedziny marketingu, na której organizatorzy znają się najlepiej. Jednocześnie, odważnie postawiono na temat, jakiego boi się większość polskich marketerów – badanie efektywności działań contentowych.

Do Krakowa postanowiliśmy zaprosić ekspertów, reprezentujących różne składowe content marketingu. Poprosiliśmy ich o przygotowanie krótkich prezentacji, które maksymalnie treściwie odpowiedzą na pytanie jak mierzyć różne rodzaje contentu. Drugiego dnia uczestników zaprosiliśmy z kolei na serię ośmiu warsztatów, podczas których badaną tematykę i zdobytą wiedzę sprawdzili na sobie.

Wiedza skondensowana i wielowymiarowa

Uczestnicy Akademii Marketingu z pewnością na długo zapamiętają niezwykłe prelekcje. O tym, jak tworzyć doskonałe treści – zarówno dla użytkowników, jak i wyszukiwarek, opowiedzieli Sylwia Paszyna, Content Executive oraz Michał Grzebyk, PR i Content Marketing Manager naszej agencji. Niezwykle ciekawą prezentację dla uczestników przygotował nasz Media Manager Michał Bednarczyk, zabierając ich w świat chatbotów, pokazując ich ścieżkę rozwoju i potencjał.

Uczestnicy dość zgodnie zwrócili także uwagę na fenomenalne wystąpienie króla sceny, stratega agencji Insignia, Szymona Krzysiaka, który jednoznacznie zadał kłam myśleniu o strategii marketingowej jako najmniej ciekawym elemencie kampanii. Moc wiedzy (i przykładów!) o konsumowaniu treści przez pokolenie „Z” przyniosła z kolei prelekcja przygotowana przez Lucynę Kobę, Business Development Director w Gemius. Zwiastunem contentu następnej generacji było wystąpienie Krzysztofa Tkaczyka, Dyrektora Kreatywnego z New Amsterdam, który pokazał, co czeka treści wraz z upowszechnianiem się technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości.

Na tapet wzięty został także jeden z najbardziej frapujących tematów w marketingu – podcasty. O tym, że ta forma ma przed sobą świetlaną przyszłość i skąd wzięła się jej popularność, opowiedział Jerzy Rajkow-Krzywicki, entuzjasta technologii audio speakerów i partner w Produkcje.fm.

O błędach i problemach związanych z analizą efektywności contentu opowiedział Karol Dziedzic, trener i Specjalista Google Ads & Google Analytics, a tajemnice skutecznych, opartych na doświadczaniu, relacji z klientem zdradziła Anna Kreiser, Strategist & Digial Consultant w Digitalkod. O trudach relacji z niektórymi grupami odbiorców i satysfakcji z umiejętności doboru contentu, który nie tylko zwraca uwagę, ale także pobudza do refleksji, mówiła guru marketingu w świecie finansów, Danuta Musiał, Dyrektor Marketingu w Generali Investments TFI SA.

Wiedza wystawiona na próbę

Nim nastąpił drugi, warsztatowy dzień, uczestnicy mieli okazje spotkać się w nieco innych, znacznie luźniejszych warunkach. Podczas wieczornej imprezy w jednym z krakowskich klubów, zlokalizowanych przy samej płycie Rynku Głównego, doszło do wielu niezwykłych rozmów największych ekspertów marketingu w Polsce i ich adeptów. Być może w głowach zaszumiało nie tylko od natłoku wiedzy. Swoje dołożyły contentowe browary ContentBeer.

Wiedza przetestowana i utrwalona

Ciężkie (od zdobytej dzień wcześniej wiedzy) głowy pobudzili prowadzący warsztatów. W czwartej edycji postanowiliśmy nieco zmienić formułę wydarzenia. Podczas dwóch sesji zaproponowaliśmy uczestnikom udział w dwóch z ośmiu przygotowanych warsztatów.

Mnogość opcji tematycznych była imponująca. Na warsztat z pisania dobrych treści zaprosili ponownie Sylwia Paszyna i Michał Grzebyk z ContentHouse. O współpracy z influencami i mierzalności ich efektów opowiedzieli Szymon Krzysiak, Senior Strategic Planner i Grzegorz Paliś, Influencer Manager z agencji Insignia, a przykłady wykorzystania Google Analitics w liczeniu content marketingu pokazał Mateusz Muryjas z Analitycznego. Jak wykorzystywać chatboty w kontaktach z różnym klientem – to z kolei zdradził Mariusz Pełechaty, CEO KODA Bots.

Krótka przerwa na łyk kawy i szansa na zdobycie ostatniej wiedzy podczas tej edycji. W kolejnej sesji warsztatowej Grzegorz Miłkowski, nasz CEO oraz Gabriela Wolak, Business Growth Manager ContentHouse opowiedzieli, jak generować leady w serwisach contentowych oraz jak je wykorzystywać w skutecznym e-mail marketingu.

Tajniki prowadzenia i mierzenia efektywnych kampanii SEM zdradził szef Deva Group, Krzysztof Marzec, a sekretne sposoby na optymalizowanie video na Youtube przekazała Magdalena Daniłoś, ekspertka video marketingu. Równolegle, jak łączyć content marketing i marketing automation pokazywał Mike Korba, CCO z User.com.

Wiedza udokumentowana przez SocialPress

Akademia Marketingu przechodzi do historii I znów pozostawia po sobie ślad, nie tylko w postaci nabytej wiedzy. Tradycyjnie już, jej kolejnej edycji towarzyszy publikacja jednego patrona wydarzenia, serwisu SocialPress. W istotnym udziale naszych ekspertów oraz innych gości konferencji, powstał raport o mierzeniu efektywności w content marketingu. Do pobrania już teraz -> TUTAJ

Podziękowania

Miesiące ciężkiej pracy poświęconej, by Akademia Marketingu znów była niezapomnianym wydarzeniem, to starania ludzi ContentHouse. Podziękowania kierujemy także do naszych partnerów – SMSapi, PolskaPress, a także do Business Centre Club oraz Izby Gospodarki Elektronicznej.

Dziękujemy także naszym patronom medialnym: wspomnianemu już portalowi SocialPress, a także redakcjom Nowy Marketing, Marketer+, Media&Marketing Polska, Brief.pl, KorpoVoice, Lovekrakow.pl, Crossweb, Brief.pl, Portal Medialny, AI Business, Marketinglink.pl i komerso.pl.

(KD)

 

 

Podaj dalejShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn