Google Analytics: Analityka i mierzenie efektów w content marketingu #1
Podstawowym narzędziem omawianym podczas warsztatów będzie Google Analytics. Skupimy się na rozwiązywaniu problemów i zastosowaniu analizy danych w praktyce oraz wykorzystamy wiedzę zdobytą w poprzednich blokach tematycznych. Przejdziemy całą ścieżkę analizy w pięciu krokach – od konfiguracji konta Google Analytics po mierzenie efektywności.
Krok 1. Poprawna konfiguracja konta Google Analytics
Po co zbierać i analizować dane, kiedy są niepoprawne, niedokładne lub niewłaściwe? Dobre dane to podstawa, jeśli chcesz podejmować decyzje oparte o dane, dlatego:
- poznasz najczęstsze błędy w konfiguracji Google Analytics,
- dowiesz się, dlaczego poprawna technicznie konfiguracja nie zawsze jest zgodna z logiką biznesową,
- poznasz ograniczenia narzędzi analitycznych i sposoby, jak sobie z nimi radzić.
Krok 2. Praca z interfejsem Google Analytics
Jak sprawnie poruszać się po interfejsie Google Analytics? O czym musisz pamiętać i na co zwrócić uwagę? W tej sekcji omówimy elementy interfejsu Google Analytics oraz techniki analizowania danych. Dowiesz się na przykład:
- czym są standardowe wymiary i metryki oraz jak rozszerzyć dane o własne wartości,
- jak poprawnie korzystać z segmentów do porównywania danych,
- w jaki sposób korzystać ze stałych elementów interfejsu takich jak wymiary dodatkowe, wyszukiwanie zaawansowane z wykorzystaniem wyrażeń regularnych w praktyce, eksport danych i wiele innych
Ciąg dalszy nastąpi po przerwie na lunch: CZYTAJ DALEJ >>>