10 mar 2020
10:45 - 12:45

Google Analytics: Analityka i mierzenie efektów w content marketingu #1

Podstawowym narzędziem omawianym podczas warsztatów będzie Google Analytics. Skupimy się na rozwiązywaniu problemów i zastosowaniu analizy danych w praktyce oraz wykorzystamy wiedzę zdobytą w poprzednich blokach tematycznych. Przejdziemy całą ścieżkę analizy w pięciu krokach – od konfiguracji konta Google Analytics po mierzenie efektywności.

Krok 1. Poprawna konfiguracja konta Google Analytics

Po co zbierać i analizować dane, kiedy są niepoprawne, niedokładne lub niewłaściwe? Dobre dane to podstawa, jeśli chcesz podejmować decyzje oparte o dane, dlatego:

  • poznasz najczęstsze błędy w konfiguracji Google Analytics,
  • dowiesz się, dlaczego poprawna technicznie konfiguracja nie zawsze jest zgodna z logiką biznesową,
  • poznasz ograniczenia narzędzi analitycznych i sposoby, jak sobie z nimi radzić.

Krok 2. Praca z interfejsem Google Analytics

Jak sprawnie poruszać się po interfejsie Google Analytics? O czym musisz pamiętać i na co zwrócić uwagę? W tej sekcji omówimy elementy interfejsu Google Analytics oraz techniki analizowania danych. Dowiesz się na przykład:

  • czym są standardowe wymiary i metryki oraz jak rozszerzyć dane o własne wartości,
  • jak poprawnie korzystać z segmentów do porównywania danych,
  • w jaki sposób korzystać ze stałych elementów interfejsu takich jak wymiary dodatkowe, wyszukiwanie zaawansowane z wykorzystaniem wyrażeń regularnych w praktyce, eksport danych i wiele innych

Ciąg dalszy nastąpi po przerwie na lunch: CZYTAJ DALEJ >>>

Podaj dalejShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn