Dobra organizacja zespołu redakcyjnego wpływa na efekty działań content marketingowych. Dlatego podczas tego szkolenia dowiesz się, jak mądrze zarządzać redakcją medium własnego.
Poziom zaawansowania
od podstaw
Wymagania wstępne
Szkolenie jest skierowane do osób, które planują założyć
w swojej organizacji bloga albo kierują redakcją portalu i chcą usprawnić swoją pracę
Czas trwania
Trwa 5,5 godzin, w tym 1-godzinna przerwa
Po e-szkoleniu będziesz wiedzieć:
Jak układać harmonogram pracy w zespole
Jak dawać feedback współpracownikom
Jak przygotowywać konspekt treści
Program e-szkolenia
10:00 -11:30 Część I
1. Jak zebrać skuteczny zespół?
Wybór osób, które pracują w redakcji medium własnego (czyli bloga lub portalu), oraz podział zadań można porównać do przemyślanego rozpoczęcia partii szachów. Przyjrzymy się takim kwestiom:
jak ocenić zdolności członków zespołu, wykorzystać je i rozwijać, by skalować projekt,
jak wykorzystać wewnętrzne zasoby organizacji,
kiedy zdecydować się na outsourcing działań redakcyjnych,
jak znaleźć właściwych twórców – copywriterów i dziennikarzy.
2. Jak opracować harmonogram publikacji?
Kalendarz publikacji jest potrzebny z dwóch powodów: dzięki niemu zamieścisz właściwą treść we właściwym czasie i będziesz trzymać się terminów na kolejnych etapach pracy. Dlatego będziemy mówić o tym,
z jakich narzędzi do tworzenia harmonogramu korzystać,
jakie informacje zawrzeć w harmonogramie,
czym posiłkować się, dobierając tematy treści,
jak oszacować czas pracy nad treściami.
11:30 - 11:50 Przerwa
11:50 - 13:20 Część II
3. Po co nam konspekty i jak je napisać?
Konspekty artykułów (lub dokładny opis innych materiałów) usprawniają pracę w projekcie i zapobiegają nieporozumieniom. Będziemy mówić o tym:
jakie jest znaczenie konspektu we współpracy z klientem,
dlaczego konspekt dla freelancera jest niezbędny,
co w nim zamieścić.
4. Narzędzia wspierające pracę redakcji
Zautomatyzowana praca redakcji to wydajniejsza praca, dlatego podpowiemy:
z jakich narzędzi korzystać w czasie korekty treści,
jak sprawdzać teksty pod kątem plagiatu,
jak sprawdzać poziom czytelności tekstu,
jak indeksować artykuły.
5. Jak dawać rzeczowy feedback?
W tej części zajmiemy się nauką i na sukcesach, i na błędach oraz „sytuacjach podbramkowych”. Bez komunikacji w zespole albo na linii klient – twórca treści projekt może utknąć w martwym punkcie. Dlatego pomówimy o tym:
jak dawać konstruktywny feedback copywriterom i dziennikarzom,
jak przyjmować informację zwrotną od klienta.
13:20 - 13: 50 Przerwa
13:50 - 15:20 Część III
6. W jaki sposób redaktor może stale ulepszać swój warsztat?
Bycie redaktorem, a szczególnie redaktorem naczelnym, to wielka odpowiedzialność za projekt oraz osoby tworzące zespół redakcyjny. W tej części odpowiemy na pytania:
jak poszerzać wiedzę na temat content marketingu,
jak uczyć się zarządzania projektem i zespołem,
w jaki sposób delegować zadania oraz dzielić się wiedzą, która może być niezbędna w sytuacji kryzysowej (zastępowanie członków zespołu),
skąd redaktor może czerpać wiedzę o poprawności (z całą jej niedoskonałością) języka.
Chcesz wziąć udział w e-szkoleniu ?
Napisz do nas na: [email protected],
Zastanawiasz się czy program e-szkolenia jest skierowane do Ciebie i odpowiada Twoim potrzebom? Zobacz nagranie webinaru „Polityka redakcyjna w content marketingu”, przeprowadzonego przez Sylwię i Michała, i sprawdź, czy nadajecie na tych samych falach!