Niepoprawna konfiguracja narzędzi analitycznych, niekompletne dane i brak umiejętności analizy efektów – to trzy najczęstsze powody, które utrudniają marketerom mierzenie skuteczności tworzonych i publikowanych treści. Praktyczne rozwiązania wszystkich trzech problemów omówimy podczas szkolenia “Analityka internetowa w content marketingu”, podczas którego nauczysz się poprawnie zbierać wartościowe dane oraz tworzyć raporty pokazujące efekty marketingu treści.
Poziom zaawansowania
Średnio zaawansowany
Czas trwania
Trwa 5 godzin, w tym 30-minutowa przerwa
Wymagania wstępne:
Jako uczestnik powinieneś znać podstawowe pojęcia analityki internetowej (sesja, zdarzenie, konwersja, kod śledzenia) oraz przynajmniej w podstawowym stopniu korzystać z narzędzi Google (Analytics i Tag Manager)
Nie jesteś przekonany, czy Twoje umiejętności wystarczą, aby w pełni skorzystać ze szkolenia?
Wypełnij ANKIETĘ dotyczącą Google Analytics i sprawdź swój poziom wiedzy!
Skorzystaj z oficjalnych materiałów od Google, aby usystematyzować swoją wiedzę o zbieraniu i raportowaniu danych w Google Analytics – obejrzyj krótki kurs, który przypomni Ci najważniejsze pojęcia i uporządkuje wiedzę przed szkoleniem:
Przygotuj dostęp do konta Google Analytics i Google Tag Manager (jeśli korzystasz) – podczas szkolenia będziemy pracować na koncie Demo i kilku przykładach, ale możesz równocześnie śledzić dane i konfiguracje na swoim koncie
Co zyskasz dzięki e-szkoleniu
dowiesz się, jak przeprowadzić audyt konta Google Analytics dla serwisu z dużą ilością treści
nauczysz się segmentować dane w Google Analytics, wyznaczać cele przydatne w content marketingu i dowiesz się, jak wykorzystać te dane w kampaniach marketingowych
nauczysz się tworzyć, konfigurować i wykorzystywać zdarzenia w Google Tag Managerze, dzięki którym zmierzysz interakcje użytkowników w witrynie,
poznasz najważniejsze raporty i metryki w Google Analytics, które definiują skuteczność marketingu treści i zrozumiesz, jak określić wartość konkretnych stron w serwisie
unikniesz popularnych błędów w zbieraniu i interpretowaniu danych
poznasz zastosowanie innych narzędzi (Google Sheets, Hotjar, Google Data Studio) w praktycznych case studies związanych z content marketingiem
Program e-szkolenia
10:00 -12:00 Część I: Konfiguracja i zbieranie danych
Podstawą podejmowania dobrych decyzji w oparciu o dane jest pewność, że możesz zaufać swoim wskaźnikom. W pierwszym etapie szkolenia zajmiemy się konfiguracją narzędzia i kodu śledzenia oraz upewnieniem się, że dane, które widzimy w Google Analytics są zgodne z prawdą. W tej części szkolenia:
skonfigurujemy śledzenia zdarzeń za pomocą Google Tag Managera
omówimy zaawansowane funkcje Google Analytics przydatne w content marketingu
1.1. Konfiguracja śledzenia zdarzeń na stronie
anatomia i wykorzystanie zdarzeń w Google Analytics i innych popularnych narzędziach (Pixel Facebooka, Hotjar),
jak przygotować słownik zdarzeń i utrzymać higienę zbieranych w Google Analytics danych,
konfiguracja zdarzeń z wykorzystaniem Google Tag Managera oraz alternatywne rozwiązania,
zdarzenia jako konwersje, mikrokonwersje i anty-konwersje
wykorzystanie zdarzeń w segmentacji danych o tworzeniu grup odbiorców
1.2. Poprawność danych w Google Analytics i zaawansowane funkcje przydatne w mierzeniu efektów content marketingu
słowniki danych i higiena konta – o czym warto pamiętać, żeby nie narobić ambarasu na koncie Google Analytics i w kontenerze Tag Managera,
wyznaczanie celów w Google Analytics i śledzenie wartości zdarzeń – jak wykorzystać dane transakcyjnie i wartości celów, kiedy nic nie sprzedajemy,
filtrowanie danych, czyli co i jak skonfigurować, aby widok danych pokazywał prawdę,
jak skonfigurować własne grupowanie treści i niestandardowe grupowanie kanałów, które pomogą ocenić skuteczność sekcji na stronie i wybranych źródeł ruchu,
jak zmierzyć skuteczność autora i kategorii na stronie lub przesłać do Google Analytics dane o pogodzie (wymiary i metryki niestandardowe oraz dane obliczone).
12:00 -12:30 Przerwa
12:30 - 15:00 Część II: Raportowanie i wykorzystanie danych
Drugim najczęściej popełnianym błędem w pracy z danymi – poza błędną konfiguracją narzędzi – jest brak wykorzystania danych w codziennej optymalizacji i kampaniach marketingowych. Wyposażeni w poprawną konfigurację i odpowiednie narzędzia ruszymy poznać:
najpopularniejsze i najważniejsze raporty w Google Analytics,
metody i narzędzia analizy danych i prezentowania wyników inne niż Google Analytics (Google Sheets Hotjar, Google Data Studio) – wszystko w oparciu o realne case studies
2.1. Raportowanie efektów content marketingu w Google Analytics
segmentacja danych – jak tworzyć i analizować własne segmenty sesji i użytkowników oraz jak aktywować te dane w kampaniach marketingowych,
najskuteczniejsze źródła ruchu – jak korzystać z UTM, aby wyciągnąć więcej danych o najbardziej wartościowych sesjach w witrynie,
raporty zachowania użytkowników na stronie, w szczególności:
analiza stron wejścia (landing page) i stron wyjścia (exit page),
analiza skuteczności treści na stronie internetowej,
analiza wyszukiwań w witrynie
zdarzenia i interakcję ze stroną – jak mierzyć prawdziwe zaangażowanie użytkownika w treść witryny i oceniać skuteczność treści,
raporty niestandardowe – jak stworzyć własną kombinację wymiarów i metryk, kiedy zwykłe raporty nie odpowiadają na nasze pytania biznesowe,
2.2. Nie tylko Google Analytics.. praktyczne case studies z życia wzięte
jak wykorzystać Google Sheets do tworzenia map ciepła dla wybranych wymiarów i metryk i analizy danych poza interfejsem Google Analytics,
jak tworzyć własne dashboardy i narzędzia do monitorowania skuteczności treści z wykorzystaniem Google Data Studio,
jak połączyć dane ilościowe z Google Analytics z danymi jakościowymi i poszerzyć wiedzę “What?” z interfejsu Google o wiedzę “Why?” dotyczącą użytkowników
Zastanawiasz się czy program e-szkolenia jest skierowane do Ciebie i odpowiada Twoim potrzebom? Zobacz nagranie webinaru „Czy ROI się podwoi, czyli jak zmierzyć efekty content marketingu?”, przeprowadzonego przez Mateusza, i sprawdź, czy nadajecie na tych samych falach!