E-SZKOLENIE

Analityka internetowa w content marketingu

9 czerwca 2020

Niepoprawna konfiguracja narzędzi analitycznych, niekompletne dane i brak umiejętności analizy efektów – to trzy najczęstsze powody, które utrudniają marketerom mierzenie skuteczności tworzonych i publikowanych treści. Praktyczne rozwiązania wszystkich trzech problemów omówimy podczas szkolenia “Analityka internetowa w content marketingu”, podczas którego nauczysz się poprawnie zbierać wartościowe dane oraz tworzyć raporty pokazujące efekty marketingu treści.

Poziom zaawansowania

Średnio zaawansowany

Czas trwania

Trwa 5 godzin, w tym 30-minutowa przerwa

Wymagania wstępne:

Jako uczestnik powinieneś znać podstawowe pojęcia analityki internetowej (sesja, zdarzenie, konwersja, kod śledzenia) oraz przynajmniej w podstawowym stopniu korzystać z narzędzi Google (Analytics i Tag Manager)

Nie jesteś przekonany, czy Twoje umiejętności wystarczą, aby w pełni skorzystać ze szkolenia?

Wypełnij ANKIETĘ dotyczącą Google Analytics i sprawdź swój poziom wiedzy!

Jak się przygotować:

Skorzystaj z oficjalnych materiałów od Google, aby usystematyzować swoją wiedzę o zbieraniu i raportowaniu danych w Google Analytics – obejrzyj krótki kurs, który przypomni Ci najważniejsze pojęcia i uporządkuje wiedzę przed szkoleniem:

Przygotuj dostęp do konta Google Analytics i Google Tag Manager (jeśli korzystasz) – podczas szkolenia będziemy pracować
na koncie Demo i kilku przykładach, ale możesz równocześnie śledzić dane i konfiguracje na swoim koncie

Co zyskasz dzięki e-szkoleniu

dowiesz się, jak przeprowadzić audyt konta Google Analytics dla serwisu z dużą ilością treści

nauczysz się segmentować dane w Google Analytics, wyznaczać cele przydatne w content marketingu i dowiesz się, jak wykorzystać te dane w kampaniach marketingowych

nauczysz się tworzyć, konfigurować i wykorzystywać zdarzenia w Google Tag Managerze, dzięki którym zmierzysz interakcje użytkowników w witrynie,

poznasz najważniejsze raporty i metryki w Google Analytics, które definiują skuteczność marketingu treści i zrozumiesz, jak określić wartość konkretnych stron w serwisie

unikniesz popularnych błędów w zbieraniu i interpretowaniu danych

poznasz zastosowanie innych narzędzi (Google Sheets, Hotjar, Google Data Studio) w praktycznych case studies związanych z content marketingiem

Program e-szkolenia

10:00 -12:00 Część I: Konfiguracja i zbieranie danych

Podstawą podejmowania dobrych decyzji w oparciu o dane jest pewność, że możesz zaufać swoim wskaźnikom. W pierwszym etapie szkolenia zajmiemy się konfiguracją narzędzia i kodu śledzenia oraz upewnieniem się, że dane, które widzimy w Google Analytics są zgodne z prawdą. W tej części szkolenia:

  • skonfigurujemy śledzenia zdarzeń za pomocą Google Tag Managera

  • omówimy zaawansowane funkcje Google Analytics przydatne w content marketingu

1.1.  Konfiguracja śledzenia zdarzeń na stronie

  • anatomia i wykorzystanie zdarzeń w Google Analytics i innych popularnych narzędziach (Pixel Facebooka, Hotjar),

  • jak przygotować słownik zdarzeń i utrzymać higienę zbieranych w Google Analytics danych,

  • konfiguracja zdarzeń z wykorzystaniem Google Tag Managera oraz alternatywne rozwiązania,

  • zdarzenia jako konwersje, mikrokonwersje i anty-konwersje 

  • wykorzystanie zdarzeń w segmentacji danych o tworzeniu grup odbiorców

1.2.  Poprawność danych w Google Analytics i zaawansowane funkcje przydatne w mierzeniu efektów content marketingu 

  • słowniki danych i higiena konta – o czym warto pamiętać, żeby nie narobić ambarasu na koncie Google Analytics i w kontenerze Tag Managera,

  • wyznaczanie celów w Google Analytics i śledzenie wartości zdarzeń – jak wykorzystać dane transakcyjnie i wartości celów, kiedy nic nie sprzedajemy,

  • filtrowanie danych, czyli co i jak skonfigurować, aby widok danych pokazywał prawdę,

  • jak skonfigurować własne grupowanie treści i niestandardowe grupowanie kanałów, które pomogą ocenić skuteczność sekcji na stronie i wybranych źródeł ruchu,

  • jak zmierzyć skuteczność autora i kategorii na stronie lub przesłać do Google Analytics dane o pogodzie  (wymiary i metryki niestandardowe oraz dane obliczone).

12:00 -12:30 Przerwa

12:30 - 15:00 Część II: Raportowanie i wykorzystanie danych

Drugim najczęściej popełnianym błędem w pracy z danymi – poza błędną konfiguracją narzędzi – jest brak wykorzystania danych w codziennej optymalizacji i kampaniach marketingowych. Wyposażeni w poprawną konfigurację i odpowiednie narzędzia ruszymy poznać:

  • najpopularniejsze i najważniejsze raporty w Google Analytics,

  • metody i narzędzia analizy danych i prezentowania wyników inne niż Google Analytics (Google Sheets Hotjar, Google Data Studio) – wszystko w oparciu o realne case studies

2.1. Raportowanie efektów content marketingu w Google Analytics

  • segmentacja danych – jak tworzyć i analizować własne segmenty sesji i użytkowników oraz jak aktywować te dane w kampaniach marketingowych,

  • najskuteczniejsze źródła ruchu – jak korzystać z UTM, aby wyciągnąć więcej danych o najbardziej wartościowych sesjach w witrynie,

  • raporty zachowania użytkowników na stronie, w szczególności:

    • analiza stron wejścia (landing page) i stron wyjścia (exit page),

    • analiza skuteczności treści na stronie internetowej,

    • analiza wyszukiwań w witrynie

  • zdarzenia i interakcję ze stroną – jak mierzyć prawdziwe zaangażowanie użytkownika w treść witryny i oceniać skuteczność treści,

  • raporty niestandardowe – jak stworzyć własną kombinację wymiarów i metryk, kiedy zwykłe raporty nie odpowiadają na nasze pytania biznesowe,

2.2. Nie tylko Google Analytics.. praktyczne case studies z życia wzięte

  • jak wykorzystać Google Sheets do tworzenia map ciepła dla wybranych wymiarów i metryk i analizy danych poza interfejsem Google Analytics,

  • jak tworzyć własne dashboardy i narzędzia do monitorowania skuteczności treści z wykorzystaniem Google Data Studio,

  • jak połączyć dane ilościowe z Google Analytics z danymi jakościowymi i poszerzyć wiedzę “What?” z interfejsu Google o wiedzę “Why?” dotyczącą użytkowników

Prowadzący

Mateusz Muryjas

Digital Analytics Consultant Analityczny

Czy e-szkolenie jest dla Ciebie?

Zastanawiasz się czy program e-szkolenia jest skierowane do Ciebie i odpowiada Twoim potrzebom? Zobacz nagranie webinaru „Czy ROI się podwoi, czyli jak zmierzyć efekty content marketingu?”, przeprowadzonego przez Mateusza, i sprawdź, czy nadajecie na tych samych falach!

 

Patroni wydarzenia

  • Izba Gospodarki Elektronicznej Akademia Marketingu social media to nowa telewizja
  • logo_CrossWeb

Masz pytania? Skontaktuj się z nami!

Justyna Szmidt
Events & Customer Education Specialist
Gabriela Wolak
Business Growth Manager
Michał Grzebyk
Head of PR & Content Marketing

Masz pytania? Użyj poniższego formularza.

Podaj imię (wymagane)

Podaj e-mail (wymagane)

Twoja wiadomość