E-SZKOLENIE

Jak zorganizować pracę redakcji bloga/portalu?

2 czerwca 2020

Dobra organizacja zespołu redakcyjnego wpływa na efekty działań content marketingowych. Dlatego podczas tego szkolenia dowiesz się, jak mądrze zarządzać redakcją medium własnego.

Poziom zaawansowania

od podstaw

Wymagania wstępne

Szkolenie jest skierowane do osób, które planują założyć
w swojej organizacji bloga albo kierują redakcją portalu i chcą usprawnić swoją pracę

Czas
trwania

Trwa 5,5 godzin, w tym 1-godzinna przerwa

Po e-szkoleniu będziesz wiedzieć:

Jak układać harmonogram pracy w zespole

Jak dawać feedback współpracownikom

Jak przygotowywać konspekt treści

Program e-szkolenia

10:00 -11:30 Część I

1. Jak zebrać skuteczny zespół?

Wybór osób, które pracują w redakcji medium własnego (czyli bloga lub portalu), oraz podział zadań można porównać do przemyślanego rozpoczęcia partii szachów. Przyjrzymy się takim kwestiom:

  • jak ocenić zdolności członków zespołu, wykorzystać je i rozwijać, by skalować projekt,

  • jak wykorzystać wewnętrzne zasoby organizacji,

  • kiedy zdecydować się na outsourcing działań redakcyjnych,

  • jak znaleźć właściwych twórców – copywriterów i dziennikarzy.

2. Jak opracować harmonogram publikacji?

Kalendarz publikacji jest potrzebny z dwóch powodów: dzięki niemu zamieścisz właściwą treść we właściwym czasie i będziesz trzymać się terminów na kolejnych etapach pracy. Dlatego będziemy mówić o tym,

  • z jakich narzędzi do tworzenia harmonogramu korzystać,

  • jakie informacje zawrzeć w harmonogramie,

  • czym posiłkować się, dobierając tematy treści,

  • jak oszacować czas pracy nad treściami.

11:30 - 11:50 Przerwa

11:50 - 13:20 Część II

3. Po co nam konspekty i jak je napisać? 

Konspekty artykułów (lub dokładny opis innych materiałów) usprawniają pracę w projekcie i zapobiegają nieporozumieniom. Będziemy mówić o tym:

  • jakie jest znaczenie konspektu we współpracy z klientem,

  • dlaczego konspekt dla freelancera jest niezbędny,

  • co w nim zamieścić.

4. Narzędzia wspierające pracę redakcji

Zautomatyzowana praca redakcji to wydajniejsza praca, dlatego podpowiemy:

  • z jakich narzędzi korzystać w czasie korekty treści,

  • jak sprawdzać teksty pod kątem plagiatu,

  • jak sprawdzać poziom czytelności tekstu,

  • jak indeksować artykuły.

5. Jak dawać rzeczowy feedback?

W tej części zajmiemy się nauką i na sukcesach, i na błędach oraz „sytuacjach podbramkowych”. Bez komunikacji w zespole albo na linii klient – twórca treści projekt może utknąć w martwym punkcie. Dlatego pomówimy o tym:

  • jak dawać konstruktywny feedback copywriterom i dziennikarzom,

  • jak przyjmować informację zwrotną od klienta.

13:20 - 13: 50 Przerwa

13:50 - 15:20 Część III

6. W jaki sposób redaktor może stale ulepszać swój warsztat?

Bycie redaktorem, a szczególnie redaktorem naczelnym, to wielka odpowiedzialność za projekt oraz osoby tworzące zespół redakcyjny. W tej części odpowiemy na pytania:

  • jak poszerzać wiedzę na temat content marketingu,

  • jak uczyć się zarządzania projektem i zespołem,

  • w jaki sposób delegować zadania oraz dzielić się wiedzą, która może być niezbędna w sytuacji kryzysowej (zastępowanie członków zespołu),

  • skąd redaktor może czerpać wiedzę o poprawności (z całą jej niedoskonałością) języka.

Chcesz wziąć udział w e-szkoleniu ?
Napisz do nas na: [email protected],

Prowadzący

Michał Grzebyk

Head of PR & Content Marketing ContentHouse

Sylwia Paszyna

Content Specialist ContentHouse

Czy e-szkolenie jest dla Ciebie?

Zastanawiasz się czy program e-szkolenia jest skierowane do Ciebie i odpowiada Twoim potrzebom? Zobacz nagranie webinaru „Polityka redakcyjna w content marketingu”, przeprowadzonego przez Sylwię i Michała, i sprawdź, czy nadajecie na tych samych falach!

 

Weź udział w e-szkoleniu

Cena: 299 zł netto

Chcesz wziąć udział w e-szkoleniu ?
Napisz do nas na: [email protected],

Patroni wydarzenia

  • Izba Gospodarki Elektronicznej Akademia Marketingu social media to nowa telewizja
  • logo_CrossWeb

Masz pytania? Skontaktuj się z nami!

Justyna Szmidt
Events & Customer Education Specialist
Gabriela Wolak
Business Growth Manager
Michał Grzebyk
Head of PR & Content Marketing

Masz pytania? Użyj poniższego formularza.

Podaj imię (wymagane)

Podaj e-mail (wymagane)

Twoja wiadomość